donderdag 28 augustus 2008

Goede acties slechte acties

Ben & Jerry zijn onze vriend. En vrienden helpen elkaar. Zo hielpen B&J ons aan een overheerlijke pauze onder het genot van een lekker pint van mijn favoriete bananenijs. TIFKACM oftewel: The Icecream Formerly Known As Chuncky Monkey. Want onze bevriende ijscomannen hebben iets in hun ogen geniaals bedacht. Zij hebben mijn favoriete bananenijs een ander ingredient gegeven. Chuncky Monkey, voor die 2 mensen die niet weten wat het inhoudt, is een ijsco van Ben & Jerry’s. De bestanddelen zijn:
Bananenijs, Halve Walnoten en Brokken Chocola. Vandaar de link met de aap (banaan) en de link met het chunky (de brokken walnoot en Chocola) Tezamen Chunky Monkey. De naam glimlacht mij nog steeds toe wanneer ik op de doos met pints afloop. Ik zie geen verschil, maar onder de deksel...Het door mij zo gewaardeerde, overheerlijke ensemble bestaat nu uit: Zelfde Bananenijs, Zelfde Walnoot en Zelfde chocola. Maar dan in de vorm van schattige banaantjes…. Weg grappige verklaarbare naam. In mijn ogen teveel focus op de banaan, de walnoot kan er geen chocola meer van maken en staat nu als enige de chunky eer hoog te houden. Mensen vragen zich nu ook hardop af wat die walnoten met bananen of met apen te maken heeft. Een grote doffe ellende!

Bananice!

Geen opmerkingen: