donderdag 27 augustus 2009

Update: Het rent zijn gangetje

Nog steeds te weinig echte training en te veel geflierefluit, maar toch begint die conditie toch echt boven water te komen. Uitlopen van de damtotdamloop is het doel en ik denk dat we een heel eind gaan komen.

De uitrusting is zoals voorspeld al iets uitgegroeid. Zo is er een heus kanariegeel functioneel shirt aangerukt. Natuurlijk handig om mij straks te kunnen spotten in de menigte, maar vooral fijn omdat ik er niet zoveel last van zweet in heb. Dus het eerste stukje in mijn hi tech revalidatie is toch wel nuttig gebleken. Whatch the man in yellow! Ik zie de gebodsborden al langs de route staan!

Een tweede knaller die erbij gekomen is, is de mp3 spelert. Vroeger met stampende drum 'n bass, maar dat fokte toch iets teveel op. Gevolg: hoge hartslagen, en dus snel buiten adem. Ik kwam erachter dat ene Evy uit Belgie een start2run pakket had ingesproken die je via de mp3 tot je kon nemen. Ik was enthousiast natuurlijk om een vlaams lispelende Evy bij me te hebben gedurende de hele tippel. Ik gedownload en opgezet. On-ge-loof-lijk saai. Ze roept dat er 2 minuten gewandeld gat worden, zet een plaatje op, zegt dat er 2 minuten gerend gaat worden, zet weer een plaatje op... jaa... zo kan ik het ook... tips heb ik nodig! Geen kookwekker!
Enfin. de zoektocht ging verder naar de juiste inrichting op de headset... en gevonden. bij toeval stond er nog wat oude meuk op de mp3 spelert in de vorm van spike jones enerzijds en adagio for strings van Barber anderzijds. Geweldig! Dus dat wordt het vanaf nu: klassiek afgewisseld met parodie/humor/flauwekul. Al was het alleen maar om die andere hardloper die ik laatst tegenkwam midden in een schaterlach. Ik gierend door de polder inclusief rood bezweet hoofd. Hij slechts het rood bezwete hoofd en een vraagteken op zijn gezicht als: "WTF... hij gaat deaud en lacht de ballen uit zijn broek en ik ga slechts deaud. Het leven is oneerlijk!".

Tot zover de gadgets. Dan de trainingen. ook daar heb ik nog steeds geen stopwatch bijgehouden en ook de gps aansluiting met trackmeter en andere toeters&bellen zijn nog niet mee op tour. Laatst een hele interessante trainingsweek gehad die ik toch graag op wil pennen:
Maandag: haast, toch nog willen rennen dus dan maar even snel beetje hoger temo, hmm gaat eigenlijk wel lekker, we doen het hele trainrondje (6km)moe maar voldaan thuis!
Dinsdag: auw... ik blijf liever even zitten
Woensdag: yep gaat wel weer: lekker rennen. dat hoge tempo was wel aardig, dus vergelijkbaar inzetten. Na 2 km: he verdraaid, veter los, even vast doen. paar stapjes wandelen, en hup weer rennen. Na 4km: hey daar is die vervelende Evy weer op mijn mp3. bah doorspoelen. (helaas geen goed ipod systeem in mijn packard bell mp3 speletje dus nummer voor nummer doorklikken en dat vooral op lage snelheid)dat lukt niet rennend, dus maar weer even wandelen. na 6km: he verdakke een vlieg in mijn oog. dat is op de fiets al lastig te verwijderen, maar probeer dat maar eens als je met je hoofd heen en weer slingert als een boerenlandweggetje en je hand zo nat is als een baby in de ochtend. Even wandelen maar weer. 8km.. thuis. lekker getriand.
Donderdag: auw
Vrijdag: geen tijd...
Zaterdag: effe lekker rustig de tijd om te lopen. Weet je wat ik doe es gek en neem een ander rondje. lekker naar de duinen ofzo. mooi muziekje op. sjonge wat is klassiek toch mooi. heerlijk en die rust hier. nou nou. wat een mooie dag en wat een gezellige mensen. Wat ben ik eigenlijk al ver van huis... laat ik maar eens terugkeren. en zo kom ik 12 km later moe maar voldaan thuis.

Lees ik later een trainmethode op internet:
Maandag: hoge snelheid training. kort rondje, half uur bijna voluit
Dinsdag: Rustdag
Woensdag: interval training middellang rondje, 2 km rennen, rust nemen en zo verder
Donderdag: rustdag
Vrijdag: rustdag
Zaterdag: duurloopje op laag tempo
Zondag: rust dag (ook wel dag des Heeres)

Blijk ik toch stiekem weer hi tech bezig te zijn.... te gek!!!

Geen opmerkingen: