dinsdag 11 augustus 2009

Nieuwe projecten! deel 1: Rennen!

Even een update na iets van een hele lange tijd niets gehoord te hebben. Hoe is het met Edje zou je kunnen denken.
Tja... lekkah! zou ik zeggen! Bezig met een paar baanbrekende projecten! Spannend?? Nee hoor dat niet, maar wel heel erg leuk om mee bezig te zijn! Probeer dus maar weer wat te kladderen op het blog! Als eerste:

Rennen!

hardlopen! Eindelijk de dam tot dam in mijn lijstje staan. Heerlijk! Heb al sinds mijn studententijd behoefte om dat stuk te gaan rennen, maar nooit echt voldoende haast gehad om me ook daadwerkelijk in te schrijven! Thanks to Barry, nu wel gelukt. En tja.. dan mutte we trainen he??

Spullen had ik al, iets teveel van het goeie zelfs, maar telkens stopte ik na 200 meter weer met hollen, want moe of steek in zij of heimwei of anderzins ellende! Meestal ingegeven door mijn ultrasone hartslagmeter die alleen al 10 slagen per minuut extra deed vanwege mijn veelvuldige geraadpleeg van het apparaat. Verder hadden we unieke supercoo-oele kleding! Want als je k*t loopt, moet je het ergens compenseren. Dat kennen we allemaal nietwaar! Een en ander getopt met cute mp3 spelertje met bonkende drum 'n bass herrie en megabass koptelefoon met waterresistentie en tevens achter-de-oren-blijf-lekker-zitten-mechanisme. UIteraard een flinke set "ass" ics en lichtkatoenen sokjes met L of R aanduiding en tevens stevige swoosh. (Ik denk trouwens dat ik het niet veel literairder had neer kunnen zetten allemaal. Elk zelfstandig naamwoord kreeg een keurig bijvoegelijkje mee.)

Maar op een gegeven moment gewoon alleen mijn enorme schoenen geveterd en in korte broek en katoenen shirt samen met lieffie fietsend naast me gaan rennen. Zonder training, zonder schema, gewoon lopen omdat ik daar zin in had. zomaar!(vrij naar Forrest Gump) Na een leuk rondje gerend te hebben, eens op internet gekeken hoe veel km's dat dan wel niet waren! Nou, dat viel aardig mee. 5,8 km. De vaart zit er al aardig in. Dit kunstje nu al een paar keer herhaald. Snelheid hebben we het nog niet over, maar die dam tot dam loop uitlopen binnen 2 uur... dat lijkt steeds reeler te worden. En misschien dat ik te zijner tijd dan wel weer met muziek of hippe runnerskleding ga paraderen, maar ik weet nu dat ik het ook zonder kan!

1 opmerking:

B@rriere zei

Run Forrest Run!
Ik herken het fenomeen van moeizaam starten met trainen. Gaat langzaam beter. Nu vooral wennen aan het feit dat ik straks twee uur moet sukkelen om van A naar B te komen. Mijn rondjes bleken bij na-meten juist wat korter te zijn dan ik dacht, mijn gemiddelde snelheid dus ook :-(
Echter nog een maandje om dat bij te werken :-)